söndag 18 juli 2010

A Very Subtle Pimping



So, I was not very happy with my last manicure. It was the right color and from a distance it looked pretty clean and work appropriate, but I felt it was streaky and uneven.

I decided to add a layer of Mavala Antares. This is a sheer white color, with multicolor micro shimmer and flakes that shift from white to pink to green. It turned out very pretty on the nails and I am still wearing this manicure six days later, but it proved almost impossible to photograph correctly. You will have to take my photos as is, and trust me.
If you want a subtle but different manicure, try Mavala Antares!


4 kommentarer:

  1. Antares ser ut att påminna lite om Opulent earl från Nubar.

    Snygg pimpning!

    Du, jag undrar om inte du skulle gilla min senaste neutrala favorit, Fiodora, från Sinful Colors. Den är så himla vacker! Har du den?

    SvaraRadera
  2. Sminkan,
    Tack för berömmet, de här naglarna blev mycket bättre i verkligheten. Jag har varken Nubar Opulent earl eller Sinfuls Fiodora. Jag såg Fiodora hos dig nyss, och hon är satt på köp-listan nästa gång jag köper något hos CC :-)

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev med Antares ovanpå!

    SvaraRadera
  4. Nailtastic,
    ja hittar man Antares i nån fyndlåda är det bara att slå till, mycket bättre i verkligheten än på bild.
    Jag har blivit latare än latast, och lägger man på en flake när den ursprungliga manikyren blivit lite sliten håller den hur länge som helst!

    SvaraRadera